Marknadsför dig med event

Happening på allmän plats, eftermiddagsfika på en arbetsplats, middag hemma med speciellt utvalda vänner, spakväll med väninnor, jubileumsfest, föreläsning, workshop, mässdeltagande och frukostmöte. Det är några exempel på event som kan arrangeras, i egen regi eller att vara en del av någon annans event.

Den främsta fördelen med event marketing är den personliga kontakten du får med potentiella kunder. En annan fördel är att det går att arrangera event näst intill utan kostnad om man vill. Mindre företag brukar använda event som ett sätt att visa att de finns medan större företag har fokus på att positionera sig i kundens medvetande samt förstärkning av relationen sinsemellan.

Nackdelen är att det kan kosta mer än det smakar. Även om eventet i sig kanske inte kostar något så har du alltid utlägg i form av tid och energi. Om du förväntar dig att sälja dina varor eller tjänster för stora summor är risken stor att du blir besviken. Visst kan det hända att du faktiskt gör det, men det är mer troligt att ett event skapar nya samarbeten, stärker relationer och ger dig synlighet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.