Marknadsföring med rejäla muskler

De senaste dagarna har jag haft förmånen att åter igen se storskalig marknadsföring på nära håll då jag deltagit i Volvos offentliggörande av den nya versionen av Volvo V60.

Drygt 100 journalister från världens alla hörn har flugits in för att få se avtäckningen på platser som hemlighållits in i det längsta. Till och med för de allra flesta som jobbat med eventet. Sådant skapar ytterligare snack eftersom det blir mer spännande så. Men precis som med Apples och Samsungs nya mobiler så vet man i stort sett allt man behöver veta innan det händer, men man kan inte hjälpa att bli nyfiken ändå. Kanske just tack vare att den som släpper produkten skapar mystik kring något som alla redan väntat sig i flera månader. Efter Samsungs Galaxy S7 kommer S8, sedan S9. Efter iPhone 7 kom 8 och sedan 9. När Volvo avslutar tillverkningen av en modell och berättar att de kommer att komma med en ersättare så kommer den. Och de har redan lovat att det kommer en V40 och en S40 igen.

Det kostas på massor med resurser för att skapa en snackis av dessa proportioner men det betalar sig flera gånger om i form av sålda enheter, vare sig det rör sig om mobiler eller bilar.

Den som har marknadsföringsmuskler har ofta ett rejält övertag gentemot den som saknar dem.

Dela gärna:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.